reklama

Ake je to byt námorníkom ...

Stáť  na palube mostíka a nechať sa bičovať vetrom , vdychovať slanosť vzduchu, ktorá sa vyzráža až na jazyku so zrakom upretým na nekonečný oceán , aj keď vám je zima a more pod vami duní vy to milujete pretože ste námorník.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Začalo to na Dunaji, teda asi tak nejak si to vysvetľujem keď si prezerám otcove staré fotky v prúžkovanej uniforme s baretom na hlave , on bol súčasťou pohraničnej stráže a sledoval rieku. Jeho zážitky zo služby sa mi dávno dostali pod kožu a pomaly sa šírili ako nákaza.Ja mám prúžky akurát tak na výložkách druhého dôstojníka a rieku som dávno vymenila za moria a oceány . Chuť cestovať , bádať a riskovať som ale určite zdedila po rodičoch.

Či som vedela, že skončím na palube? Ani náhodou , okolností bolo však priveľa a keď ma zverbovala zvedavosť dostať sa na Alijašku ani chvíľu som nezaváhala. Zbalila som si caky-paky a a nechala sa unášať do neznáma s vetrom opreteky. Pracovala som v tíme s ľuďmi , ktorí organizovali expedície na súši a vode , zdolávali sme spolu ľadovce, sledovali migráciu veľrýb, fotografovali medveďov a tak po prvej sezóne som si povedala, toto je to pravé orechové , toto chcem robiť!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odvtedy pretieklo veľa vody pod lodnou vrtuľou , splavila som skoro všetky kontinenty , navštívila cez 170 krajín sveta, prebádala ostrovy a úžiny dávno zabudnuté a spriatelila sa z mnohými národnosťami.

Byť námorníkom je krásne ale je to aj drina, disciplína je naše druhé ja, každý z nás si musel prejsť drilom aby zvládal všetky možné prekvapenia mora , od kolízie , možnosti požiaru až po útok pirátmi. Na dennom poriadku máme nehlásené cvičenia kedy musíme za par minút naskákať do člnov kde aj 4 hodiny sedíme natlačení ako sardinky bez vody a možnosti úniku , krízový manažement a iné. Najčastejšou otázku ktorú dostávam je , či netrpím morskou chorobou. Iste , nie som super žena na začiatku si telo muselo privyknúť na tlak v kabine, na morské prúdy na veľkosť vĺn pri búrke alebo hurikáne. No buď vás more príjme alebo nie a platí to aj naopak,nie každí je stvorení podriadiť sa modrému živlu a disciplíne . Je to hlavne o tímovej práci, pretože tu prežije len ten , kto vie vyť spoločne s morskými vlkmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhej strane je to jedinečné miesto popasovať sa so životnou výzvou , vyskúšať si extrémy v počasí , v objavovaní a spoznávaní. Je to adrenalín ktorý vás poháňa ďalej, vašou odmenou je stretnutie s rôznymi národmi a kultúrami a posunúť ďalej tento zážitok pasažierom a stať sa tak súčasťou ich snov. 

Pozývam vás na palubu , pripútajte sa prosím vyrážame smer Atlantický oceán...

Silvia Kulichova

Silvia Kulichova

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  8x

More čo ma drží nad vodou.. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu